Budapest, Tahi utca 68/c.
1950-ben került a Malév elődjéhez, a Maszovlethez, 1953-tól volt a Malév első főpilótája. Szakszolgálati engedélye Li–2, Il–14 és Il–18 típusú repülőgépekre volt. A katasztrófáig több mint tízezer órát repült, ebből 1318-at Il–18-ason.
1962. november 23-án a Paris-Le Bourget-i repülőtérre tartó HA-MOD jelzésű Il–18V leszállás közben Roissy-en-France község mellett, fokozott jegesedés okozta átesés miatt lezuhant. A katasztrófának 21 áldozata volt, 13 utas, valamint a nyolcfős személyzet: Kapitány István (33 éves), Fenesi János (30) másodpilóta, Koleszár János (30) navigátor, Szűcs Gyula (29) rádiós, Gadácsi János (40) hajózószerelő, Bancsi István (31) hajózószerelő gyakornok, továbbá Ferenc Júlia (24) és Latabár Mária (20) légiutas-kísérők.